torstai 31. heinäkuuta 2014

Måndagen- Torsdagen den 28 - 31.7 2014
Nu blir det ett sammandrag ty dagboken för dessa dagar bara försvann ut i cyberspace när jag försökte sätta den på bloggen tillsammans med bilder i ordning.Igår satt jag hela kvällen på Douglas Arms och försökte få väderprognosen samt adress uppgifter men förgäves nätet fungerade inte alls. Idag har jag monterat all elektronik med de nya NMEA 2000 kablarna och det ser ut att fungera, nu har jag till och med hela England på Garminen så imorgon startar jag mot Fair Island. Var till biblioteket för att kolla vädret och hälsa på bibliotekarien från Finland men hon hade ledigt så det blev bara av att kolla väderprognosen. Sitter nu och skriver detta sammandrag på ett gammalt hotell med rekommenderad god mat speciellt fisk och musslor. Jag har flyttat båten till Stats Marinan så att jag fick båten tankad. Dom lovar svaga vindar så det kan bli en del motor. Jag glömde berätta att jag var lite mekaniker åt en Belgisk jurist han hade köpt ny motor för 3 år sedan men aldrig bytt olja i växellådan skruven satt verkligen men med en ingenjörs finurlighet löste jag problemet och förtjände 30 pund på kuppen. Juristen for iväg norrut på tisdagsmorgonen utan att betala hamnavgiften, vinden är frisk och sydlig och på natten stormar det så att jag tror att både båten och pontonen far iväg, dålig sömn. På onsdagen är vädret ngt bättre och jag far omkring och tar bilder som bifogas här.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti