tiistai 13. syyskuuta 2016

Santa Cruz 13.9
Dan före dan före dopparedan. Nu har jag legat i Santa Cruz i nästan 4 veckor. Det var visst den 29.8 jag uppdaterade senast, och nu väntar jag på att hämta dottern med barnbarnen i morgon kväll. Tiden här har utnyttjats väl förutom morgonövningarna har jag försökt lära mig spanska, jag har hittat ett gym med pool och bastu 6 €/gång inte så farligt dyrt. Jag har varit på loppmarknad och inhandlat en datorfläkt som monterats ihop med solventilen och kopplat den till båtens ström försörjning så nu går fläkten även på natten om det behövs. Lite motion uppe i bergen har det blivit, vi har tillsammans med Mike underhållit hans geocase gömställen. Jag har simmat en del och rengjort vattenlinjen från snäckor, tagit bussen ner till Los Americas för att gå på dans på Göta Kanal men krogen var tyvärr stängd. Hade tänkt besöka S/S La Palma som ligger vid piren en bit härifrån, den borde vara byggd tillika med S/S Nomadic som jag besökte i Belfast. Nomadic fungerade som fender för första klassens passagerare och La Palma byggdes för vanliga andra och tredje klassens resenärer. Man håller på och gör den till museum här i Santa Cruz men tillsvidare var det stängt och jag kunde inte ta mig ombord.

 Punta Hidalgo nedan som våra vildhallon men svarta goda att äta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti