tiistai 30. elokuuta 2016

Nu har man varit här i Santa Cruz Tenerifa i 10 dagar och bara njutit av det varma vädret. I skrivande stund är klockan 21, det är 32 grader varmt i ruffen så jag sitter i sittbrunnen och skriver i mörknet. Igår var det tvättdag, och på kvällen var jag ombord på 3 mastaren Simon Bolivar från Venezuela som deltar i årets Tallships Race, förstås skedde allt lite improviserat så kameran eller telefonkameran kom inte med. Om den är kvar imorgon skall jag försöka ta mig förbi vakterna och ta några bilder. Idag har jag monterat in en stängbar luftventil på toaletten, gjorde nu allt i min makt för att få det vattentätt.
Det märks att vi närmar oss september för det börjar strömma in fler och fler båtar, men ännu är det gott om plats. Hamnavgifterna höjs också nu med början från 1sta september. Jag har förstås idkat lite läsning också under dom här 10 dagarna och det på bekostnad av att lära mig spanska då jag hittade en mycket intressant bok hos Mike som handlar om Ost Indiska Kompaniet och kryddrallyt på 1500-talet. Bokens egentliga titel är Nathaniel´s Nutmeg = Muskot ( How One Man`s Courage Changed the Course of History hur New Amsterdam blev New York ) skriven av Giles Milton. Vattnet i marinan ligger som en spegel någon enstaka hund skäller och man hör människoröster och generatorerna på passagerar fartygen som ligger längre bort så allt är som det skall. Då jag vaknade eller egentligen då Henrik väckte mig såg jag att Simon Bolivar hade lämnat hamnen men att George Stage hade anlänt i stället så nu blir det bilder därifrån istället. Det var mycket aktivitet längs piren då jag tog min morgon träning.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti