perjantai 17. lokakuuta 2014

Liverpool 16.10 båten upp

Liverpool 16.10
Idag skall båten tas upp kl.10.30 så jag cycklar klockan 8.00 till Bluepoint Marina och frågar hur jag skall förbereda mig och om tiden håller. Svaret var väntat vi är ca. 2 timmar försenade och det är en flodbåt före dig som skall sjösättas och så måste vi röja lite plats åt dig. Du ser när traversen är svängd så att du får plats med masten och vi vinkar då kör du in i bassängen. Det blev att vänta länge hela tiden på alerten men vid middag lyftes båten och sedan gick allt ännu långsammare och jag fick inget gjort för jag tilläts inte gå upp i båten före den var parkerad och säkrad. Det blir en lång kväll att i mörknet ordna allt så att ingenting förstörs plus installation av laddaren så att batterierna håller, jag hade tänkt ligga över på hotell men nu blev det att tillbringa natten i båten dessutom regnar det så jordfelsbrytaren strejkar ibland i båten och ibland i stolpen, det visar sig att en stöpt kontakt läcker in fukt. Nå kommer i koj halv tolv och vid 2 tiden slår jordfelsbrytaren av igen, ut i pyjamas i regnet med elektrosprejen i högsta hugg får jag det att fungera igen och resten av natten till 5.45 får jag sova för sedan bär det av mot flygfältet taxin är beställd till 6.30.

Några bilder från Liverpool;



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti