sunnuntai 8. toukokuuta 2016

Radazul 8.5
Nu är det dags att skriva igen, dagarna som gått har varit fyllda med program. På lördagsmorgonen kom Efrain för att passa in delar av stödet till vindrodret, efter det blev det lite shopping, jag försöker hitta grejer så att jag kan koppla in dvd spelaren och datorn till den nyinskaffade televisionen, men det är inte så lätt som man tror. Den ena saknar det andra och tvärtom. Fredagen gick åt att hitta och lägga ut askar för Geochasing som är Mikes stora hobby. Vi gjorde en kanalvandring på lite över 10 km i bergen ovanför Candelaria. Jag personligen har redan 3 registrerade fynd, samt 2 st oregistrerade som jag hittade idag i La Laguna. Nu besökte vi det som verkligen är världsarvet, förra gången orkade jag inte trampa hela vägen, med bil gick det betydligt lättare. Det är förbjudet att köra bil i centrum så det blev i alla fall en bit att spatsera omkring och suga in atmosfären där. Innan hemfärden besökte vi ännu monumentet Stairway to Heaven, ett monument som berättar om en av de största flygolyckorna i vår tid. 583 människor omkom då 2 plan kolliderade 1977 framför flygledartornet på flygplatsen Los Rodeos, varifrån jag flyger till Sevilla på måndagen den 16.5. I morgon eftermiddag kommer Efrain igen för att kolla att stödet sitter rätt innan det slutligen svetsas ihop och monteras. Sen ska ni få en bild av grejen.
 Detta är en gammal vinpress
 Mike på vattenkanalen nedan kollar koordinaterna
 En case hittad inne i palmen
 Gubbarna på lunch

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti