perjantai 24. kesäkuuta 2016

Las Galletas 24.6
Jag tror spanjorerna firade midsommar eller S:t Antonio som det också heter för i går natt ljöd musiken långt in på morgonsidan natten, hela beachen var full av ungdomar som hade tänt brasor och hade ljus i handen. Det var annars också en orolig natt på grund av svallet som hittade in i marinan, så att jag såg mig tvungen att lägga till några förtöjningslinor.
Morgonen var något disig men det klarnade upp och vid 12 snåret cyklade vi till Costa del Silencio och klättrade upp till toppen på Montana Amarilla. Det prunkade av blomster och granna trän i området där antagligen Jet Setten samlas. Exklusiva hus, stängda grindar och fina bilar var det vi såg.
Idag är det ju alla Johans dag vilket betyder att jag har namnsdag plus att det är midsommar så det bör ju firas vilket också skedde. Vi har ju haft som vana att grilla kött till midsommar men för omväxlingens skull och i den här miljön passade det bättre med seafood ( musslor, krabba, hummer och räkor se bild ). Nu till kvällen har vi fått den utlovade kulingen och det har blivit lite" kyligare"? samtidigt som det fladdrar i solskyddet. I kväll tror jag att det inte är fotboll så vi får väl njuta av Himmelsblå en Norsk serie som vi lånat av våra nya vänner. Filmen utspelas på Ylvingen nära Brännöysund i Norge.
 S/Y Serafin och La Grande Mia bredvid varandra nedan Sigrid med sina föräldrar
 Costa del Silencio sett från toppen
Plato do dia=dagens rätt


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti