keskiviikko 10. elokuuta 2016

El Rubicon 10.8
Öronen är slutligen fixade ( självhjälp ) åtminstone har jag fått skruva ner volymen på tv:n åtskilligt.  I natt blåste det så infernaliskt att jag måste upp mitt i natten och ta ner solskyddet samt skära i 2 extra förtöjningslinor för säkerhets skull. Det var en helt ny upplevelse för vinden var otroligt varm, det var varmare ute i vinden än inne i båten. Trots lite sömn hade jag idag tänkt ta mig till några av natur sevärdheterna ca. 30 km mot NW. Först hade jag tänkt hyra bil men flickan i biluthyrningen var väldigt otrevlig och fastän man skyltade med 18,50 / dag för en liten bil skulle hon ha 32/dag, detta inklusive försäkring påstod hon, så jag beslöt att försöka göra det cyklandes istället. Tyvärr var motvinden så hård att jag beslöt att vända halvvägs, dessutom är här för tillfället väldigt varmt, 40 grader i ruffen så där kan man inte vara, 36 - 37 grader ute så man mår bäst i vattnet. Risken för uttorkning är stor.
Jag har här försökt att få tillstånd att segla till Isla de Graciosa men det är fullt där med lokala båtar enda tills att skolorna startar i mitten på september. Enligt tjejen i marinan skall man veta 2 månader i förväg när man skall vara där och hur länge, man har dessutom förbjudit ankring så det så. Jag har i vilket fall som helst beslutat försöka segla till Areciffe ( huvudstan på ön ) i morgon, där skall jag sedan hyra bil för en hel dag så att jag kan besöka de ställen som inte blev av idag. Jag tog lite bilder idag under cykelfärden så att ni får en bild av El Rubicon om någon eventuelt tänker åka hit på vintersemester.
 Det är nordspetsen på Fuerteventura som syns i bakgrunden


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti