keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Liverpol 23.5
Vaknar tidigt och konstaterar att det blir en vacker dag. Jag intar en äkta Imperial frukost med pocherat ägg, bacon och bruna bönor. Kan hända att det inte blir tid för mat idag. Promenerar ned till varvet som inte ligger långt från hotellet och konstaterar till min glädje att båten övervintrat väl och det är bara att flytta in. Cyckeln har inte klarat vintern lika bra, det behövs en hel del CRC och olja innan de rörliga delarna börjar snurra, bromsarna fungerar inte alls. Trots det hämtar jag mitt pick och pack från hotellet med cyckeln och resan tillbaks till båten går utan större missöden. På eftermiddagen då jag fått allting på plats tar jag mig till centrum för att äta och inhandla diverse saker som behövs för att jag skall kunna jobba under helgen. Det är nu bromsarna skulle behövas för det är människor överallt, och snart får jag förklaringen, Liverpol fyller 175 år och detta firas så att måndagen också är ledig. Man förväntar sig att över 1 miljon människor skall delta i festligheterna. Bl.a kommer M/S Queen Mary, Queen Victoria, och Queen Elisabeth att angöra Liverpol under festligheterna. På kvällen tar jag mig till Pumphuset ( en pub ) för en öl, det är tjockt med folk och vilket oväsen, britterna har säkert större alkoholbroblem än vi i Finland.
pumphuset

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti