keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Liverpol 25.5
Jobbar hårt hela morgonen med att vaxa skrovet, vid 11 tiden börjar jag se folkmassor som rör sig mot centrum längs floden, BBC Mersey talar om att nu är de 3 drottningarna på väg in för sin parad, så jag får bråttom att byta kläder och ge mig iväg, då jag ser folkströmmen beslutar jag att inte ta cyckeln, beslutet visar sig klokt. Banar min väg genom folkmassorna för att hitta en högreplats för bra fotografier men jag kommer försent alla murar och stängslen där man kommer högre upp är redan ockuperade, dom bästa platserna vaktas av polis och vakter. Det som gör paraden intressant är att fartygen kommer upp i floden när det är ebb och svänger 360 grader. Paraden leds av en bogserbåt som sprutar vatten åt båda sidorna. Äter en bit mat före jag beger mig till varvet, då möter jag folkmassan så jag beslutar mig för en omväg, men den visar sig inte bättre utan det blir att knuffa sig igenom. Fastän det tog längre än beräknat får jag i alla fall bottnet målat så nu är det bara att sjösätta. Det ligger en båt och dinglar i traversen så knappast blir det sjösättning i morgon, i bästa fall på onsdagen.


Observera sandbanken framför Queen Elisabeth

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti