keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Liverpol 24,5
Vaknar tidigt  beror det kanske på jetlag eller av att det regnar och blåser, gårdagens vackra väder är försvunnet. Lyssnar på BBC Mersey och de säger att M/S Queen Mary 2 är på väg in så jag tar på regnrocken och trampar in till centrum för att se på spektaklet, det är kallt vått och motvind, nästan så man skulle behöva långkalsonger och ullstrumpor. Det är intressanta är dock att 90 % av damerna som man ser har fötterna bara. Tar mig tillbaks för att tvätta skrovet när regnet avtagit. På kvällen tar jag mig till centrum och besöker matstånden längs Queensdock. Det blir stekta kungsräkor som sköljs ner med en öl på pumphuset. På hemvägen inhandlar jag en turkisk tårta ( choklad tatar ) som jag tar med mig till båten.
Queen Mary 2

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti