torstai 28. toukokuuta 2015

Liverpool 28.5 15
Det gick som jag anade det blev ingen sjösättning idag heller, men det finns hopp  att det blir av imorgon, för de kom med räkningen redan idag, jag sa no money before the yacht is in the water. Det blev till att bekanta sig med staden för att hitta diverse utrustning och teaklister, det mesta gick att hitta men lister i ädelträ fanns inte att köpa. Det blir eklister istället som tillverkas av någon lokal snickare. Det är kallt och blåsigt och idag noterar jag att damerna går i vinterstövlar. Det är fortfarande trångt i centrum och det verkar som shopping är det bästa britterna vet, en andra förklaring kan vara det att Paul Macarty ger konsert på lördagen, biljetterna såldes slut på en timme redan i mars, påföljande vecka är Ray Charles här så det händer hela tiden. Det har också skett ett mord i staden och första gången ser jag en riktig detektivbil farande med sirener som sätts på taket, som i filmerna ni vet kanske det var Sarah Stanhope.  Jag har aningar om att det inte kom med alla bilder som skulle i den tidigare bloggen så jag skall idag försöka på nytt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti