keskiviikko 9. syyskuuta 2015

Portimao 6.9- 9.9
Äntligen i går kväll fick jag utöva dans, det blev mycket salsa men också annat till levande musik. Om jag känner för det kanske jag går dit även i kväll. Idag tog vi bussen till en by i bergen som heter Monchique, den är känd för sina konstverk och där bor en massa konstnärer och hantverkare som ställer ut sina produkter. Jag tror t.o.m. att man anordnade en tävling i att spela dragspel, men vi han inte se slutet för bussen till Portimao avgick klockan 18.00.
Motorn till automatstyrningen har bytts ut mot ny och reservgeneratorn har servats.
Nu har vi dessutom rutiner med 1 h träning på morgonen där det ingår cykling, springa uppför trappor och gymnastik ev simning om vattnet är varmt. Jag har dessutom köpt dansskor som skall invigas ikväll. d.v.s nu på onsdag. Mycken tid har gått åt att utforska el utombordare, för jag behöver en motor till min portta-båt då min dotter och barnbarnet kommer hit den 15.9.
Nu när man ligger i hamn liknar dagarna varandra, det börjar bli höst så nätterna är lite kyligare än vad man har blivit van vid, morgnarna är normalt vindstilla och vackra och på eftermiddagen blir det lite vind från varierande riktning. Vattnet har blivit kallare så man får bita ihop en aning om man vill simma. Förstås kan det bero på att man förlorat lite fett här under sommarens seglingsfärder. Jag sätter med lite bilder från min utfärd till bergen.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti