torstai 24. maaliskuuta 2016

Puerto Rico 23.3
Jobbar fortfarande med vajern till frambromsen på cykeln nu försöker jag genom gravitation få ner CRC i vajern så att rosten löses upp. Då ju detta tar tid så passade jag på att fa en cyckeltur till Arguineguin efter det att Kurt hade varit på kaffe och croissant. Ett stort tack till honom för sällskapet , dessutom hämtade han en flaska brandy så att jag kan själv göra min carahiljo om så behövs. Enligt Kerstin som satt bredvid mig i fiskrestaurangen i hamnen i Arguineguin var det den bästa fiskrestaurangen på hela holmen. Argiuineguin verkar vara mera genuint än Puerto Rico där finns även lokalbefolkning som bor längs fiskehamnen. För besökande segelbåtar finns det egentligen inte plats allt ev. endast som nödhamn. På varvet påträffades båtar som antagligen hittats drivande utan besättning av fiskare som hade tagit vara på dem, de såg skrämmande ut. Dessutom låg upptagen på varvet en norsk 50 ft yacht Sovereign som låg där med seglen i riggen, hur lämnar folk båten.
Puerto Rico 24.3
Vaknade tidigt och beslöt att återuppta morgonträningen som jag började med i höstas då jag låg i Portimao. Sagt och gjort ut på cykeln kl.07.00 uppvärmning och gymnastik i 45 minuter sedan i duschen och ner i båten för att göra i ordning frukost. Det blev förstås kallt vatten i duschen för i går kom det in två tyska charter segelbåtar med totalt 12 personer som hann i duschen före mig. Normalt har jag haft varmt vatten, som tur for de vidare till Mogan. Just efter intagen lunch fick jag plötsligt besök av Kerstin som hade vandrat över berget från Arguineguin hit till Puerto Rico, som tur hade jag kaffet färdigt. Hon åker hem till Helsingfors på lördag och hon hade en påse Eloveena havregryn över som hon hämtade åt mig. Kaffet jag serverade var Juhla Mokka så det passade bra. Nu på kvällen när jag sitter i sittbrunnen och skriver har jag tre unga spanjorskor som solar toppless i båten bredvid så på utsikten är det inget fel. I morgon är det långfredag så jag har bunkrat lite extra ifall Katolikerna sörjer länge.
 Vyn på grannbåten är mycket intressantare i dag än när Kurt tog den här bilden igår.
 Kolla berget bakom hotellet över vilket Kerstin klättrade, nedan en vy över hamnen.

1 kommentti:

  1. Tack Carl-Johan för diskussioner och kaffe servern. Det var intressant at höra om dina seglings eventyrer.Goda medvindar. MVH Kurt

    VastaaPoista