sunnuntai 27. maaliskuuta 2016

Puerto Rico 25.3
Min oro att allt skulle vara stängt var helt obefogad, det verkar nog mera som om katolikerna har glömt Jesus korsfästning. Det är full fart turistbåtarna går och restaurangerna har öppet. Vissa snabbköp är öppna och då jag var på min morgonrunda mötte jag flera personer som varit och hämtat nybakat bröd i snabbköpen. Det Tyskägda Sparbutikerna är stängda, men så gått som allt annat öppet. De solande tjerna kom igen i dag på dagen men till min förvåning stack de dessutom ut på havet. Det var annars tur att man inte gick ut idag för de flesta spanskägda båtarna har lagt ut och det är säkert trängsel i hamnarna här omkring.
I går kväll tog jag mig till "Ulvova Mylläri " för att kolla tangokungen från 2006 Marko Lämsä live. Det var dock ingen stor publik för vilken han behövde uppträda högst 20 personer allt som allt. Det krävdes en hel del talang för att göra sitt bästa för en så liten publik. Men det blev lite dans i alla fall, och en av damerna frågade om jag kunde komma och dansa i morgon också men jag sa att jag helgar långfredagen men på lördagskvällen är det ok. Så imorgon får man väl ta itu med att valla skorna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti