keskiviikko 30. maaliskuuta 2016

Mogan 30.3
Det var en fin morgon och idag kände jag bara hur energin flödade och en hel del blev fixat bl.a taglade jag ett par tampar, sydde blixtlåsfästet i storsegel skyddet och skar in en ny lina i styrbords bardunen. I går kväll på väg till krogen i köpcentret för att se på fotboll Tyskland -Italien och England - Holland såg jag en cykelaffär, så vid 11 tiden åkte jag dit och köpte 2 nya bromsvajrar som efter lunchen sattes på plats. Tog en provtur och konstaterade att växelvajern inte löper som den skall så jag åkte och lämnade in den på affären för reparation.
När jag åkte omkring här i marinan träffade jag på Jyrgen som låg bredvid mig i Puert Rico med charterpassagerare, denna gång hade han endast 2 st en från Sweiz och en finska som är bosatt i Tyskland, Irmeli Gnilka de var på väg österut till Pasito Blanco och i morgon tillbaks till Puerto Rico. Irmeli var en käck flicka en som man gärna skulle ha med ombord och hon kom förstås och inspekterade La Grande Mia, samtidigt som vi böt kontaktuppgifter för eventuell påmönstring senare. Jag frågade förstås om hon led av sjösjuka varpå hon svarade visst var jag lite sjösjuk första dagen men vad med det det var bara att kasta upp och sen gick det över.
Det blir inte av att segla mot Teneriffa och Las Galletas i morgon för det lovas styv kuling och regn mellan öarna i morgon, jag föredrar att vänta till fredagen. Just nu klockan 17.00 kom det en regnskur och vinden friskade i ordentligt. Förstås blev det lite avbrott i skrivandet för att ta in handdukar etc. som var på tork. Det verkar också som om jag måste förtöja om, för bojen i aktern verkar dragga och fören slår i bryggan. Sätter med lite mera bilder av dem som jag tog igår.


in the yellow submarine, nedan skymtar vrakdelar
 Styrmannen och sikten framåt

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti