maanantai 28. maaliskuuta 2016

Puerto Rico - Mogan 28.3
Det var ju första morgonen med sommartid så jag blev lite sen till morgon gymnastiken men den företogs i alla fall, efter det blev det lite tvätt och sedan en cykeltur till Arguineguin för att köpa en ny bromsvajer till andra cykeln men tyvärr hade cykelaffären stängt, det blev till att köpa en del andra förnödenheter istället. Klockan 16.00 hissade jag segel och klockan 17.00 hade jag tillryggalagt den drygt 4 sjömil långa sträckan till Mogan. Det var en fin segling och framför bogen kunde man se Teide på Teneriffa höja sig över molnen, så i fortsättningen behövs det ingen waypoint på plottern. Det är väldigt vackert här i Mogan och i morgon skall jag försöka få med några bilder från detta mini Venedig. Platsen jag erhöll här i Mogan var en av de svåraste och trängsta angöringar jag varit med om, nästan så att pulpitten åkte in  restaurangen här på piren bredvid.  Det var bara att stiga av båten och beställa bord.  Undra på att damerna stod och stirrade när denna solbrända muskulösa 65 åring med svettig bar överkropp och rakat huvud stod och drog i tamparna. Hörde just på radion att Fru Merkel har besökt ön La Gomera här bredvid, nå kanske det nu inte var så stor skada fast jag missar henne, för om det är möjligt blir jag nog här i några dagar, innan jag sätter kurs på Teneriffa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti