perjantai 15. heinäkuuta 2016

Ligger som bäst i Las Palmas och har just träffat Kalle från Raumo ligger i samma ponton som jag med sin Wasa 36. Han har seglat här runt öarna redan några år.
Seglingen från Santa Cruz gick bra vinden som mest 10 grader 30 knop så vått blev det och överfarten gjordes på 9 timmar så det gick undan. Besättningsmedlemmen var sjösjuk mest hela tiden men repade sig något innan vi kom i hamn. Ett stim delfiner hade vi med oss i början och när jag rundade udden runt La Palmas såg jag 5 stora hajar som kom surfande med dyningen medan killen jag hade med mig satt på toaletten.
Marina här är väldigt stor och det är lång väg både till toaletter och till stan. Det är tur att man har cykel med sig. Jag sätter med lite bilder från vandringen runt Taborno som jag glömde infoga tidigare. Skall besöka Suomi Klubi i kväll eller i morgon och återkommer med rapporter därifrån senare.
 Här växer det gröna växter i grottaket i stället för stalagmiter
 En av getterna på berget nedan en gammal vinpress källaren fanns ännu bredvid


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti