maanantai 11. heinäkuuta 2016

S:ta Cruz 5 - 9.7
Som tidigare konstaterats blev det en hel del turistande i bergen. Den 5.7 gjorde vi en utfärd via Vilafloor till Teide och företog en vandring på ca 7 km runt topparna Rodrigues och ner till kraterbottnen och upp igen. Vi fick uppleva en helt annan miljö än havet en stekhet öken, men även det var interessant och något man aldrig tidigare provat på. Som tur hade vi vatten med oss. Den 6.7 var något molnig men vi åkte i alla fall uppåt mot norr för att få en bild av beachen som ligger en bit från staden och som liknar väldigt mycket Bahia i Rio De Janeiro. Sanden har transporterats hit från öknen i Sahara och varje år underhålls den med några båtlaster sand därifrån. Med anledning av att Tanja skulle åka på kvällen blev dagen ganska kort men vi hann i alla fall upp till berget med grotthusen och intog den sena lunchen i en grottrestaurang.
Den 7.7 bara gick då ju det kom både EM i friidrott och Fotboll. I går skaffade jag nya bränslefilter som byttes idag. Bytet lyckades över förväntan med ytterst lite spill av diesel och motorn startade genast. Mike hämtade mig klockan 12 för gemensam lunch på udden Hidalgo på andra sidan ön. Vi åt en utsökt fiskrätt gjord på en fisk som liknar våran torsk. På vägen hem passade jag på att inhandla diverse förnödenheter för överfarten till Las Palmas. Tyvärr var marinkontoret stängt när jag kom till båten och i morgon på söndagen är den stängd hela dagen så jag kommer inte iväg i morgon som planerat. Nästa vecka lovas det kuling hela veckan så jag får väl hitta på något att göra här istället. Jag har köpt ett spanskt simkort men får inte internet att fungera , det åtminstone det skall fixas på måndagen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti