keskiviikko 27. heinäkuuta 2016

Las Palmas 22.7 - 27.7
Nu är mantågsstöttorna på plats dessutom är översta mantåget förnyat och det undre rengjort. Nu börjar vraket likna båt igen. Nu när nästan allt är rent och fint kunde jag inte ha smutsiga fendertar och trasiga fenderskydd så idag har fendertarna rengjorts, vaxats och försetts med nya skydd. Fick beröm här av grannen att jag tar väl hand om båten, observeras bör att jag köpte en läslampa i led av honom till förhytten, om ifall jag någon gång lyckas få någon med mig. Det är lätt att hitta till båten i mörkret för han blinkar med a
lla sina led och ligger längst in och livnär sig genom att sälja ledlysen.
Nu har jag också tack vare tips från Göran som ligger för tillfället i la Gomera hittat en bastu med både gym och pool här i marinan. Jag har redan badat 2 ggr. i kväll blir tredje men gymmet har jag inte vågat mig på ännu, chansen finns ju att man blir övertränad eller blir mosad under någon av vikterna, då ju instruktören talar bara spanska. Idag har jag gjort upp inköpslistan på spanska , dessutom försöker jag läsa spanska minst 1 timme/ dag. Det blir ju lite tv också och vad jag har förstått av de spanska nyheterna så har det uppstått problem i Rio med bostäderna för inkvartering av de olika lagen, olympia byn blev inte klar i tid. Hur det blir med Rysslands deltagande i spelen har jag ännu inte fått klart för mig. Formel 1 kan man också följa på spansk tv utan extra utgifter. Snart måste man igen ge sig av för det är så bekvämt att ligga här att risken är överhängande att man blir marinseglare för gott. Solen har dock lyst med sin frånvaro så solskyddet har inte varit i användning men det är 29 grader varmt ändå, men aningen disigt och molnigt, igår såg det ut som om vi skulle få lite regn men det torkade in, så nu har jag inte upplevt regn på 4 månader.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti