perjantai 15. heinäkuuta 2016

Santa Cruz 13.7
Det har varit blåsigt men i morgon bär det av mot Gran Canaria och Las Palmas, dessutom blir vi 2 st. för när jag satt på verandan nära hamnkontoret och jobbade med bloggen och bildöverföringen kom det en tysk kille och frågade om han får segla med. Han presenterade sig som Peter och sade att han ville  passa på och segla lite när flickvännen är hemma i Tyskland. Han lovade ta färjan tillbaka till Teneriffa så jag lovade att han får följa med om han godkänner båten, och det gjorde han.
I går vandrade Mike och jag runt bergstoppen Taborno och letade geochase boxar. Vi hittade 3 st. nya ( first find ) som det heter. Vandringen tog hela dagen och i slutet av vår vandring stötte vi på ett långt tåg med getter ledd av en herde med hund på väg åt motsatt håll på samma stig som vi, så vi fick ta oss en liten paus lite högre upp och beskåda tåget.
I dag gick dagen åt att förbereda seglingen och att lära sig att överföra bilder från foto appen till mappen med bilder för att sedan kunna skicka dem över nätet. Detta är resultatet av jag i misstag fick in windows 10 på datorn istället för tidigare windows 7 professional. Nu kopierar datorn bilderna till en app från vilken det inte går att överföra dem utan att först kopiera dem till en mapp. Bjarne Tveitan från S/Y Pusan hjälpte mig och om någon som läser detta är intresserad otroliga bilder från Canarie Öarna så gå in på sidan www.pusan.se

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti