sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

La Gomera 10.4
Det har blåst kuling nästan i en vecka och man har inte haft lust att fara ut och bli våt men idag ser det bättre ut och jag överväger om jag skall starta mot La Palma tidigt i morgon eller på tisdag morgon, det lovas just ingen vind i morgon och att åka motor 50 sjömil känns inte bra. I går träffade jag Göran Törnqvist på hans Maximatic med vilken han har varit till Karibien och tillbaks. Han har seglat i dom här vattnen sen 1990 talet och med sin bakgrund som lots känner han till varje hamn och ankarplats runt öarna. Jag skall försöka fånga han och båten på bild vid något skede som jag lägger med i bloggen. Vi satt på en bar i centrum och smakade på fin spansk konjak när en grupp lite överförfriskade spanjorer med instrument satte sig ner vid bordet bredvid och började spela bla. låten Celito Lindo där var gitarr, trumpet, okolele, kastanjetter och ett speciellt skrapinstrumen som jag aldrig sett förut. De spelade bra, tyvärr var vi de enda åhörarna.
Jag sätter med lite bilder från slutet av cykelfärden för det blev inga bilder igår när jag tvättade alla kläder jag haft på mig under cykelfärden samt installerade en flotör och ny slang till länspumpen. Ni vet kölsvinet är ett riktigt svin dit ryms man inte med borrmaskiner och plasten är hård och skör så det är svårt att få in en skruv men till slut lyckades jag.


 Vilka vackra vyer

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti