tiistai 5. huhtikuuta 2016

La Gomera 5.4
Idag blåser det styv kuling och väderrapporterna lovar även friska vindar senare i veckan. På morgonen tog jag avsked av tyskarna som satte kurs på La Palma och S:ta Cruz. Skepparen ( hon ) lovade vända om om det visade sig för tufft. Här när jag satt med paret Larsson från Stockholm i min båt och tog ett glas champagne kom det in en båt men jag hann inte kolla om det var dom.
Efter att tyskarna gav sig av bar det av till turistbyrån men före det träffade jag Göran Törnqvist från Hangö som ligger vid pontonen tvärs emot min. Han har en liten segelbåt med vilken han har seglat i Karibien  och här bland öarna i flera år. Vi hann bara växla några ord innan båda skulle vidare jag till turistbyrån och han till butiken. Efter turistbyrån och lunch i båten bar det av till sevärdheterna, Grevens torn, Columbus källa, Kyrkan som av okänd anledning klarat av pirater och andra illgörare, Columbus hus där han bodde innan han seglade till America någon gång 1446 samt kapellet. Huvudmuseet och nationalparken Garajonay kvarstår. På kvällen var vi tillsammans med Sune Larsson och tittade på matchen Barcelona mot Real Madrid. Det viner fortfarande i riggen så här vid läggdags. Bilderna kommer senare nätet är nu så dåligt

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti