maanantai 25. elokuuta 2014

Crinan 24.8 2014
Hade en tidig morgon och tänkte ge mig av mot kanalöppningen, men då jag vred på startnyckeln hände något konstigt och startmotorn bara skramlade, provade på nytt samma sak. Bort med stegar och motorlåda och in med skiftnycklar och vips så är startmotorn borta, men men hela framkåpan av aluminium är trasig, köpte ny startmotor för 15 månader sedan, dessutom hittar jag inte alla aluminium delar vilket kan betyda att en del finns i svänghjulet eller i växellådan, kollar att motorn går runt och växlarna löper, sätter tillbaks startmotorn utan kåpa men överväger ändå att inte starta för antagligen böjs starmotorns axel utan support av kåpan.Jag hade tur i oturen för här där jag ligger finns ett välutrustat båtvarv och vi har träff med ägaren i morgon, men ännu lite dåliga odds för det  är helg i morgon måndag och eventuell startmotor kan inte vara här före tisdag, jag hade tänkt ta mig till Glaskow för att flyga hem ett tag men nu blir det till att lämna båten här och ta bussen till stan. Varvet får ta hand om motorn och båten. Det har varit resans soligaste och varmaste dag idag och ingen vind så det hade passat bra med lite motor genom den vackra kanalen, men vad gör man? Här där jag ligger finns heller inget telefonnät så jag måste iväg en km för att ringa, men Wi-Fi har jag. Jag har utnyttjat tiden med att gå igenom samtliga skrymslen i båten, samt påbörjat beklädningen av ratten med tjärat garn, i morgon fortsätter jag. Jag skall också ta mig till slussen för att ta lite bilder och ta reda på busstidtabellerna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti