maanantai 27. heinäkuuta 2015

Leixoes 26.7
Idag är det dags att ta ut elmotorn till hydraulpumpen igen och förse kolen med nya fjädrar, som jag tar från en kulspetspenna, ena kolfästet sitter dessutom löst så jag måste skruva loss bakelitbiten och böja fästets öron något men reparationen går bra och motorn går lätt så det finns hopp om att autopiloten fungerar i morgon. Vid lunch tar vi oss till beachen och tar oss ett dopp, före maten. Vattnet är inte så varmt men några kråltag blir det. När vi kommer till centrum märker vi till vår förvåning att det är fullsatt på alla krogar och att det pågår någonslags marknad för runt kyrkan finns en massa stånd som säljer allt möjligt. Till slut hittar vi en krog som städar ett bord åt oss och vi får i oss lite mat. På vägen till macken där jag skall köpa lite hydraulolja till pumpen börjar vi höra musik en bit därifrån och mitt i allt har den 18 Santana Folklore festivalen kommit igång med folkdansgrupper från Columbia, Uruguay, Israel, Palmeira etc. Vi får ta del av musik och dans från olika kulturer, och vissa uppträndanden var riktigt proffsiga. Vi är tillbaks till marinan vid 18-tiden och autopiloten skall testas efter att jag fyllt olja i systemet, det går inte riktigt som på Strömsö , jag får ge motorn ett slag med skiftnyckeln innan den börjar snurra. På vägen ut i morgon skall kompassen kalibreras och om allt går som det skall så borde autopiloten fungera ett tag igen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti