lauantai 18. heinäkuuta 2015

Ria Camarinas 18.7
I går hann vi lite med sevärdheter, samt restaurang besök på kvällen. I dag blev det mest underhållsarbete, väderleksrapporten stämmer inte och det blåser frisk SW eller SSW vilket betyder vinden och vatten i ansiktet. Skinnet på kinderna börjar bliså tunnt att  de inte mera klarar av saltvattnet, så det är bara att vänta på bättre tider. Det har regnat småskurar under hela dagen och himlen är i moln. Jag har dock gjort mitt bästa för att täta förluckan och solventilatorn, utöver det har jag försökt förstärka akterliket på storen som håller på att rämna. Har läst på hur man kalibrerar automatrodret men det blåser för mycket för att göra det. Grannen från Irland i en Oceanis 471 Clipper söker febrilt efter besättning för att segla båten till Porto 70 sjömil söderut, dit också vi är på väg.
Jag har lovat meddela honom när vi beger oss av så att han kan slå följe, han verkar lite osäker på att segla single handed, men det är en bussig båt, skall besöka den när tvätten är klar och jag fått iväg bloggen. Vi startar i kväll om vinden vänder och mojnar något, men det är bara några timmar kvar till nästa högvatten, så sannolikheten att vi firar även lördagen här är stor.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti