keskiviikko 22. heinäkuuta 2015

Ria De Muros - Vigo 22.7
Det är sent på kvällen när jag äntligen får tid att skriva lite om våra äventyr för vi seglar fortfarande tillsammans med Ralf i 2 båtar. Vi startar 8.15 från Ria de Muros och har en fin medvindssegling till Canvas Marina eller Båt Klubb som ligger mitt emot storstaden Vigo. Angöring klockan 16.00 d.v.s 48 sjömil på 8 timmar inte dåligt. Från sittbrunnen kan man se beachen som är fullsmockad med folk som hämtas hit i skytteltrafik med katamaran båtar. Ralf kockar åt oss båda medan jag kryper ner i akterrummet för att ta loss hydraulpumpen till automatstyrningen som gav upp efter Biscaya. När vi öppnar pumpen konstaterar vi att elmotorn är full med vatten, hoppas att jag får igång den efter rengöring för den har inte bränt säkringen, så lindningarna borde vara hela, i morgon vet jag bättre.
Det verkar som om vi har ett högtryck över A. Puben bara över gatan .



zorerna för vinden går hem till natten och det blåser bäst på eftermiddagarna från Nord eller Nordväst som passar oss väl. I morgon är det meningen att lämna NW Spanien och segla till en hamn som ligger något norr om Porto. Bill varnade oss för att det är svindyrt att ligga i Porto, så det blir till att ta bussen  till Porto
Jag sätter med lite bilder från Ria de Muros där vi även besökte den gamla kyrkan, tyvärr pågick det en mässa så jag kunde inte ta bilder inne i kyrkan. Det blev dock en andaktsstund. Är det någon  som vet vad sista bilden är ?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti