keskiviikko 19. elokuuta 2015

Ayamonte - Mazagon
Som tidigare nämnts tar jag farväl av Ralf och går ut och lägger mig bredvid Gunnar och Tai. När jag vaknar följande morgon vid 7 tiden är Gunnar redan borta, på grund av dimman fick jag aldrig syn på Gunnar, men när jag angör hamnen vid 3 tiden ( 15.00 ) ser jag Tai svänga in mellan båsen. Marinan är fin men ingen förstår engelska så fastän jag försöker via radion tar jag fel plats och får parkera om efter besöket på hamnkontoret. Här i Andalusien är det den Andalusiska juntan som styr och allt är väldigt formellt. Det är 25 grader i skuggan och skjortan är våt mest hela tiden, som tur är ölen billig 1€/glaset så någon värre vätskebrist är det inte fråga om. Det var lugnt hela vägen så Yanmaren fick stå för mesta farten. Läste just nyheter från vännen Bill, irländaren som vi träffade i Muxia. Han har just nått Lissabon och haft en besvärlig segling dit, 2 ggr har han kört in i fiskegarn, autopiloten har pajat och sen har hållit på att driva upp på land vid Figueira do Foz. Gunnars kommentar var kanske han borde hålla sig till musiken. Han stannar i Lissabon 4 veckor innan han kommer hit till Algarve kusten. Det utlovas lätta vindar i morgon också så kanske jag stannar här en dag till. Segelbåten Tai samt Ayamonte

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti