perjantai 28. elokuuta 2015

Rota 28.8
Det blir en sen morgon, sov dåligt om det beror på konjaken eller att jag brände ryggen på vägen hit för i motvinden kände man inte effekten av solen. Nå lite efter 10 är jag i full gång, torkar upp lite vatten ur kölsvinet, diskar och rengör origon med stålull. Sen är det tid för ett besök i stan mest söker jag efter en färgbutik där man ev. kunde hitta sprit till köket. Efter ett tags cyklande i de trånga gränderna, det är säkert 30 grader varmt, hittar jag mig på plaza Andalucia där det blir en öl med tapas, räkor, krabba och varm bläckfisk, det är första gången jag vågar mig på det. Kalaset kostar bara 6 € så det var det värt. På eftermiddagen är det varmt och jag hittar ingen svalka i båten, man borde kanske bege sig ut på havet, men istället monterar jag upp solskyddet över sittbrunnen och nu kan jag sitta och skriva bloggen och läsa i skuggan medan en liten fläkt smeker den bara överkroppen. Det tråkiga här att man inte har Wi-Fi i marinan utan man måste transportera den här tegelstenen ( datorn ) till en WI-Fi restaurang och då kan man inte på samma gång ta sig till playan för ett dopp. Det får bli lite fram och tillbaka.
La Grande Mia i Rota

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti