keskiviikko 26. elokuuta 2015

Cadiz 24.8
Vilken tur att man inte åt på restaurangen kvällen innan, ty Lotte och Jen hade ätit någonting olämpligt och orkade inte följa med på dagens kulturrunda. Jag hade tänkt ta mig till borgen som bevakar sydvästra Cadiz men så långt kom jag aldrig för på vägen körde jag in i Genova parken, den var stor och vacker, dessutom hade man bakat in en botanisk trädgård, dit gick halva kvällen. Efter det cyklade jag till samtliga kyrktorn för att hitta Santa Cruz kyrkan föregångaren till Katedralen, men trots goda försök och mycket trampande hittade jag inte just denna. På vägen mellan kyrkorna fann jag en bokaffär där jag köpte ett spanskt svenskt lexikon och en engelsk skönlitterär bok. Danskarna gör nog rätt som stannar några dagar till för det utlovas en hel del fina program inför helgen, dessutom borde man ha besökt museet för jag tror det var härifrån den spanska armadan startade när de skulle erövra England. Det är synd att den Andaluciska Juntan har satt så högt pris i marinorna att de nu gapar tomma. Få se hur det är i Barbate dit jag är på väg imorgon.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti