tiistai 16. kesäkuuta 2015

Arklow 14.6
Surfade lite på nätet beträffande fotbollsmatchen Irland-Scotland och den hade spelats samma dag, efter det kollade jag vädret och det såg inte så bra ut för  måndag ev. S eller SW med regn. Det blev ett snabbt beslut att utnyttja söndagens nordliga vindar och ta sig mera söderut. Det blev en exceptionellt snabb segling 40 sjömil på dryga 5 timmar. Start vid rätt tidpunkt dvs klockan 10.15 medström på ca.2 knop och spinnaker gjorde att vi de första 15 sjömilen gjorde över 8 knop i snitt som bäst uppe i 10,3 enda minuset var att jag seglade akter om våningshuset som stod för ankar i Dublin Bay och fick lä en god stund. Arklov är ett pittoreskt litet samhälle med en gruva för krossad sten bla. till asfalt. Hamnkapten är heller inte på arbete för att det är söndag men på pubbarna verkade det gå livligt till när jag susade förbi i min nya cykel. I morgon blir det till att undersöka byn lite noggrannare efter det att den lilla turistbyrån öppnats. Skall försöka hitta en plats med Wi-Fi så jag får iväg bloggen. När man frågar här på Irland vad klockan är så säger de " it is Guinnes time ".
Sätter med bilderna från kyrkan i den här texten och resten i nästa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti