keskiviikko 3. kesäkuuta 2015

Liverpool 3.6
Idag är det sommar och här sitter jag fortfarande fast. Hade allting redo för avfärd i morse då jag märkte att automatstyrningens hydraularm hade lossat från fästet, slussen öppnade klockan 10.30 och 2 båtar styrde ut men jag hann inte med. Nåja jag fick i alla fall felet grejat under dagen och samtidigt lite tid att ordna med lite mera bilder av staden. Klockan 17.00 gick jag upp till kontoret för att fråga om det skulle vara möjligt att starta klockan 23.30, det skulle gå men det skulle kosta 57 pund extra, så det blev billigare att ligga kvar till nästa morgons öppning. Nattsegling skulle ha passat mig bättre för då skulle jag ha angjort Isle of  Man på morgonen istället som det nu blir vid midnatt. Jag funderar på att i stället för Douglas angöra Peel på västra sidan, då är det närmare till Irland. Halva stan är avstängd med anledning av weekendens evenemang men jag kom i alla fall dit jag skulle för att fotografera Liverpools stoltheter. Då man tänker tillbaka hur många gånger man har cycklat till stan fram och tillbaka för att få saker uträttade, kom jag att tänka på en business ide. Det finns stora företag som förser rederiernas handelsfartyg med allt de behöver, varför inte i dessa internettider också etablera ett Yacht supply företag som på ort och ställe ser till att kunden får allt han behöver och sen hämtar det till båten. Då skulle man spara en massa tid och ha mera tid för sevärdheter.

 Masterna tillhör Kaskelot från Bristol t.v i bilden Liverpool Museum
Kaskelot och fyrskeppet från andra sidan bassängen
Skutan heter May & Jane
 Liverpool Harbour Building


 The Royal Liver building och nedan the Cunar buildind som ligger mellan Harbour och Liver

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti