maanantai 29. kesäkuuta 2015

S:T Helier ( Jersey ) 27.6 och 28.6
Det gick inte riktigt som jag trodde, hamnvakterna patrullerar som hökar och det blev en saftig nota, trots vädjan om att man har kommit hit för spelen och bär Åländsk flagga hjälpte inte. Lite plåster på såren är att det är vackert väder och att de trevliga Ålänningarna ordnade biljett åt mig till öppningsceremonin som var igår kväll. På dagen åt vi lunch i båten som Jenna tillredde. Det ätr alltid trevligt att äta i sällskap.
Idag gick morgondagen åt att försöka laga babordslanternan men det lyckades inte, trots ny ledning det blir antagligen att inhandla en ny lanterna, men först skall jag prova en ny knopp och kolla att knoppen får kontakt med stiften för ström kommer det till lanternan. Det var tur att jag hade något att göra för annars hade det bara blivit en nervös väntan på dotterns triathlon tävling. I vilket fall som helst var jag på tävlingsplatsen i god tid d.v.s. 2,5 timme innan start. Trots att det inte blev pallplatsplacering gjorde hon nog sin bästa prestation någonsin, jag har inte resultaten för det var en del damer och även herrar som kroknade innan de nådde mållinjen, värst såg det ut för en dam från Isle of Man som föll ihop 15 m före mållinjen då låg hon på 7 plats. Triathlon är nu när jag sett det en helt omänsklig sportgren. Dessutom favoriseras hemma atleterna då de känner till strömmar och tidvattnets nycker. I herrklassen var det också en fd. Jersey simmare som vann och det tack vare att han var helt överlägsen i simningen, i damklassen gick 2 och 3 platsen till damer från Jersey, vann gjorde en dam från Färöarna. Det blir till att ligga åtminstone en dag till men kanske mera för det lovas en värmebölja med åtföljande åskstormar inom de närmaste dagarna. I morgon skall vi tillsammans med Jenna besöka några intressanta platser.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti