lauantai 13. kesäkuuta 2015

Dublin 13.6
Hela morgonen gick åt att slutföra el dragningen till radion och VHF:n, nu har de separata säkringar radion har blivit lite vattenskadad så det var säkert den som orsakade att VHF:n inte fick tillräckligt med ström. Åt en snabb lunch i båten innan jag tog mig till stan, nu gällde det sevärdheter det var Viking / Medieval area som var målet. Nå det tog en stund och i mitt letande efter medeltiden hamnade jag först på Hugenotternas begravningsplats sen på en gågata där det var så mycket folk att det var svårt att komma fram med cyckeln. Jag har aldrig upplevt så mycket gatukonst som här, först 4 st fantastiska brakedansare det var så mycket folk runt om så jag fick ingen bild, 50m och så var det 8 svarta sagofigurer som stod som statyer men varje gång någon satt en slant i burken bugade de sig. 50 m och en som snidar ett lejon av sand, 50 m och så har vi en gitarist, och mitt i allt i en gränd hittade jag S:T Anne kyrkan. Till slut kom jag till Vikinga kvarteret men där var en modern glasbur med en moder grann vikinga båt i antagligen sträckte sig museet in i den medeltida kyrkan men jag började bli både hungrig och öm i baken så jag valde istället att uppsöka en irländsk restaurang i italien kvarteret. Där var ju förstås de ljudliga scottarna i puben bredvid, eller skall vi säga i pubarna bredvid. Först sjunger dom sen skriker dom och sen slutar det i en hysterisk dans, dom blir som tokiga liknar lite ett panikanfall. Är tillbaks på båten vid 19 tiden. Planen var att duscha och sen ta sig tillbaks men det blir nog bara kojen. I morgon är det en ny dag skall försöka ta reda på om det är i morgon de spelar och om man eventuellt kunde få tag i en biljett.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti