keskiviikko 10. kesäkuuta 2015

Belfast 8.6
Katamaranseglaren från Peel som anlänt tidigare visade hur allting fungerade här i Abercorn basängen, på pontonen finns en betalningsautomat och när man betalat 16,00 pund får man på kvittot en kod som öppnar porten ut och in samt till servicebyggnaden där man har tillgång till lyxiga dusch och toalettutrymmen. Med anledning av att en fin tvättmaskin ( samma som hemma i lägenheten ) och torktumlare fanns tillgängliga gick det mesta av dagen åt tvätta kläder och lakan. På vägen mellan båten och bykmaskinen stötte jag också på hamnchefen en trevlig ung dam som hälsade mig välkommen och berättade att tall ships race hade varit här veckan innan. På eftermiddagen medan jag väntade på att sista tvätten skulle bli klar gick jag in på dock kafeet i närheten och det var en intressant upplevelse. Dock Kafeet är det enda kafeet i världen där ingenting är prissatt utan man betalar efter samvete i en sk. honestybox. Det är välbesökt och där serveras också lunch, dessutom fri WI-FI. På kvällskvisten tog jag en cyckelfärd till stan och smakade på en pint Belfast Black, helt okay mjuk och len. Men det var tomt i buben inte samma atmosfär som i Peel, kanske berodde det på att det var måndag.

Abercorn Basin med Titanic huset i bakgrunden

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti