maanantai 8. kesäkuuta 2015

Peel- Belfast 7.6 - 8-6
Befinner mig som bäst i Belfast Titanic kvarteret, kom in den 8.6 kl.0100. Bron i Peel öppnades kl.13.45 och 12 båtar styrde ut på Irländska sjön alla åt olika håll. Belfast i NW och vinden varierade mellan N-W. Första 25 av totalt 60 blev det att åka motor p.g.a svaga vindar följande 15 gick båten vackert för bara segel i dikt bidevind men sen svängde strömmen och sjön blev krabb på en gång, samtidigt vred vinden mot NW och friskade i . 10 sjömil blev ett inferno jag tog ut ett slag mot djupare vatten för att få mindre sjö man jag måste i alla fall in mot Belfast, så inte heller den här gången klarade vi oss utan att bli våta. Men det var värt besväret för när jag kom in i Belfast Lough öppnade sig i en stjärnklar natt de vackraste vyer man kan drömma om där lyste Bangor i Söder  och Carickfergus i Norr och Belfast i väster. Jag hade timat infarten bra för jag hade floden med mig hela vägen in till Titanic bassängen mitt i stan. Hela Fairwayen som det heter var 8 nm lång.
Jag har fortfarande problem med att få bilder och texter på rätt plats och det verkar som om bloggen inte tar emot mera som 5 bilder igången, men med lite tur kanske det blir bättre. Infogar ännu en bild från Peel där namnet på båten beskriver mycket bra vad det är fråga om mera från Belfast i morgon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti