lauantai 20. kesäkuuta 2015

Falmouth - Plymouth 20.6
Så gick det att jag inte alls trampade Falmouts gator utan smög iväg från bojen klockan 19.15. Det spegelblankt inte en vindpust vilket gjorde att jag valde att gå till Plymouth som är 20 sjömil närmare än Salcomp. Det blev mest motorgång men klockan tolv hissade jag spinnakern då var vinden från SW och 5 m/s. Och den bar jag sedan resten av vägen till vågbrytaren utanför Plymouth. Vi förtöjde precis klockan 15.00 som jag hade lovat hamnkaptenskan plats C7. Nu hade jag i god tid försäkrat mig om att det fanns plats. Det var mycket segelbåtar i farten på kanalen och jag såg flera kappseglingar på gång. Igen en härlig segling i fin medvind eller ingen vind. Beslöt att stanna här över söndagen för jag har tillgång till tvättmaskin igen. En bild över Marinan från restaurang terassen, tur att man har svart mast så man hittar båten. Idag gäller shorts och kortärmad skjorta iland det är över 20 grader varmt. Sköönt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti